ジム・ホワイトハースト

ジム・ホワイトハースト

米国レッドハット

社長兼CEO

ジム・ホワイトハーストは、Red Hatの社長兼CEOです。ビジネスイノベーションの先導役としてのオープンソフトウェアを、強く支持しています。ビジネス開発や財務、グローバル事業の経験から、厳しい経済環境やビジネス環境でも、企業を成功に導く確かな専門知識を有しています。2008年1月の就任以来、当社の収益を2倍以上、時価総額を3倍以上に伸ばしています。ホワイトハーストのリーダーシップの下、Red Hatは2012年、Forbes誌の「世界で最も革新的な企業」の第4位にランキングされました。2009年には、スタンダード&プアーズ (S&P) 500株価指数に追加され、2013年には「最も働きやすい企業」の1つに選ばれました。
デルタ航空で6年間、事業の国際展開を推進し、最高執行責任者として販売から戦略に至る航空会社のあらゆる業務を統括しました。1989年にキャリアをスタートしたThe Boston Consulting Groupでは、シカゴ、香港、および上海のオフィスに勤務し、アトランタのオフィスでは幅広い業界に多数のクライアントを抱えるパートナーとして、さまざまな企業開発の主導的役割を果たしました。
テキサス州ヒューストンのライス大学を卒業し、ロンドンスクールオブエコノミクスの教養課程を修了、1994年にハーバードビジネススクールのMBAを取得しています。ノースカロライナ州ダラムで、妻と双子の子供と暮らしています。

ホワイトハーストによる著書
『The Open Organization: Igniting Passion and Performance[邦題:オープン・オーガニゼーション ― 情熱に火をつけて成果を上げる新たな組織経営]』(日経BP社)2016年9月発売
https://www.redhat.com/ja/explore/the-open-organization-book

James Whitehurst

James "Jim" Whitehurst is president and CEO of Red Hat, the world’s leading provider of open source enterprise IT products and services. Whitehurst is an avid advocate for open software as a catalyst for business innovation. With a background in business development, finance, and global operations, Whitehurst has proven expertise in helping companies flourish—even in the most challenging economic and business environments. Since joining in January, 2008, he has more than doubled the company’s revenue. Under his leadership, Red Hat was named to Forbes’ list of “The World’s Most Innovative Companies” in 2015, 2014, and 2012; added to Standard and Poor’s (S&P) 500 stock index in 2009; and named one of the best places to work by Glassdoor in 2014.

In June 2015, Whitehurst published a book with Harvard Business Review Press entitled "The Open Organization: Igniting Passion and Performance" showing how open principles of management—based on transparency, participation, and community—can help organizations navigate and succeed in a fast-paced connected era.

Prior to Red Hat, Whitehurst spent six-years at Delta Air Lines where he oversaw all aspects of airline operations and drove significant international expansion as chief operating officer. Before Delta, Jim held several corporate development leadership roles at The Boston Consulting Group, working in the Chicago, Hong Kong, and Shanghai offices, and as a partner in the Atlanta office with numerous clients across a wide range of industries.